sâmbătă, 14 martie 2015

Tu stii ce te face fericit?!

"- Sunt fericiri pe care tu niciodata n-ai sa le intelegi, surioara. Eu, care am crescut intre mare si cer, in pustiul tarmurilor, nu-i de mirare sa par o ticaloasa pentru cumintenia ta de femeie ca oricare alta, iubita la timp si mereu la fel, azi ca si acum zece ani, maine ca si peste zece ani." Maidanul cu dragoste, G.M. Zamfirescu

Fiecare generatie cred ca a avut la un moment dat o reteta clasica a fericirii, un numar de realizari pe care trebuie sa le aduni pe parcursul vietii pentru a te putea considera fericit. Acele tipare in care trebuie sa te incadrezi pentru a-ti fi validata fericirea de catre ceilalti - sa faci o scoala, sa iti construiesti o cariera, sa te casatoresti si sa ai copii - acele etape din viata noastra pe care odata depasite se considera automat ca esti fericit. Dar nimeni nu vorbeste despre fericirea in afara acestor tipare, despre fericirile individuale. Si cred ca asta este una dintre cele mai grave greseli pe care multi dintre noi le facem si nu doar o data in viata asta, ci constant. 


Cati dintre noi ne-am intrebat sincer si ne-am raspuns fara prejudecati - "Ce ma face fericit?". Traim intr-o era a tehnologiei avansate, intr-o era a cunoasterii si a libertatii, dar ramanem, cei mai multi dintre noi, atat de prinsi in teama de a fi judecati si criticati, incat nu ne permitem sa facem acele lucruri care ne-ar aduce implinirea. Venim din urma cu un bagaj emotional de vinovatie de fiecare data cand viata ne ofera sansa de a fi fericiti in alte circumstante decat cele impuse de societate. Am incercat, crescand, sa fac toate lucrurile cat mai bine, sa-mi multumesc profesorii invatand cat mai bine, sa-mi multumesc parintii ajungand pe picioarele mele, dar am realizat pe parcurs ca toate aceste lucruri isi pierd din insemnatate daca nu esti si fericit cu adevarat. Si astfel am decis sa aleg acele lucruri si acei oameni care mi-au fost scosi in cale in aceasta viata care ma pot face fericita. Astfel am decis sa dansez pentru ca ma face fericita, astfel am ales sa fac unele compromisuri si sa invat sa traiesc cu lucrurile pe care nu le pot schimba momentan pentru a putea fi fericita si cel mai important am ales sa iubesc liber si din toata inima. Traiesc cu convingerea ca nu suntem facuti sa iubim o singura persoana toata viata si mai mult de atat, ca putem iubi mai multe persoane in acelasi timp. Asa cum ne iubim parintii, fratii si surorile, prietenii...toti, la plural, nu inteleg de ce nu putem iubi mai multi barbati sau femei in acelasi timp. Iubirea, dupa parerea mea, nu face discrimari si cred ca orice persoana care s-a aflat la un moment dat intr-un triunghi, patrat, hexagon sau orice alta forma geometrica a iubirii si-a pus intrebarea -  "pe cine iubesc cu adevarat?". Dar ce se intampla atunci cand raspunsul e la fel de simplu ca si situatia in care ai intrat de la inceput? Da, poti iubi mai multe persoane in acelasi timp si minunat ar fi sa nu fii nevoit sa alegi intre ele la un moment dat. 

Am descoperit ca pot fi fericita iubind un barbat care nu e doar al meu si mi-am pus si intrebarea "de ce?". Raspunsul scurt - pentru ca pot. Pot sa-l iubesc, desi e departe de mine fizic, pot sa-l iubesc, desi el nu ma iubeste doar pe mine, pot sa-l iubesc, desi nu pot sa arat restului lumii asta. Si cel mai incantator mi se pare faptul ca sunt si eu la randul meu alegerea lui in fiecare zi. Sunt recunoscatoare si fericita ca alege sa ii fiu prietena in fiecare zi, sa-i fiu confidenta, sa-i fiu iubita si pur si simplu alege sa fie fericit la randul lui alaturi de mine. Nu mi-am putut nega niciodata fericirea de a iubi si de a fi iubita pur si simplu, fara prejudecati, fara piedici si fara constrangeri de orice natura. Nu cred in iubirile conditionate si am sa aleg intotdeauna calea cea mai simpla spre fericire, prin iubire, indiferent de cat de complicata pare in ochii celorlalti.

3 comentarii:

  1. Ma plec in fata acestui articol, gand, sentiment... pentru ca stiu ce inseamna si pentru ca eu nu am fost capabila ( pana la capat ), adica eu am pus capat !

    " Am descoperit ca pot fi fericita iubind un barbat care nu e doar al meu si mi-am pus si intrebarea "de ce?". Raspunsul scurt - pentru ca pot. Pot sa-l iubesc, desi e departe de mine fizic, pot sa-l iubesc, desi el nu ma iubeste doar pe mine, pot sa-l iubesc, desi nu pot sa arat restului lumii asta. "

    Imi este asa de cunoscut sentimentule de mai sus... ma plec in fata comentariului de mai sus, care va aparinte, pentru ca repet- stiu ce insemna, am trait, dar eu ... n-am fost capabila ( pana la capat ! ), scuzati-mi repetitia, nu stiu de ce am simtit nevoia sa spun... de doua ori. Poate penru ca mi-e rusine sa recunosc, asa cum mi-a fost rusine cand ... m-am oprit, dar mai ales cum mi-a fost rusine si dispret fata de mine cand mi-am dat seama ca iubesc pe cineva care nu-mi apartine si dureros a fost, cumplit de dureros a fost cand am realizat ca nici el nu vrea sa fie langa mine... spun " langa mine" pentru ca sentimentul de posesivitate, de apartinere nu l-am avut niciodata, n-am gandit niciodata ca cineva este " al meu". Am iubit cu toata fiinta un barbat care nu era langa mine, unul care nu se simtea iubit de femeia de langa el, unul pe care l-am gasit cumplit de singur... cel mai singur om pe care-l intalnisem, umilit, ignorat, judecat, dispretuit, minimalizat... dar a invins lupta altei femei, lupta perfida si nedrepta, lupta meschina cu arme vii, senitmentale, cu daruri, cu cadouri, a invins ambitia si egoismul, posesivitatea si frica de singuratate a altei femei! De aceea m-am retras, m-am retras dintr-o lupta, eu nu stiu si nu vreau sa lupt, eu cred doar in iubire, care cred ca include libertatea si onestitatea, eu n-am vrut sa fiu castigotoare, am vrut doar sa iubesc, si sa fiu o alegere libera, deliberata. Nu am vrut sa mai fiu si sa ma simt singura intr-o iubire, locul meu nu era acolo. Eu am iubit un barbat singur si trist, si asa l-am lasat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să nu îți fie niciodată rușine de alegerea pe care ai făcut-o și consideră-te câștigătoare mereu atunci când te alegi pe tine. Iubirea neconvențională are sens și e justificată numai atunci când este și reciprocă, altfel, așa cum ai spus și tu, trăești singur un sentiment care e cel mai frumos dintre toate. Fă întotdeauna ceea ce simți că e mai bine pentru tine și nu renunța să iubești liber și să primești înapoi același gen de iubire.

      Ștergere
  2. Aveti dreptate si va multumesc pentru raspuns, dar ce facem cu promisiunile pe care le-am primit din partea acelei persoane... se spune ca atunci cand ii spui cuiva ca-l iubesti e o invitatie la vesnicie... stiti de cate ori mi-a spus asta ? Stiti de cate ori a plans acest barbat cu mine ? Stiti cum m-a sedus ? Stiti cat si cum m-a invitat la viitor ? Nu, nu ma intelegeti gresit, nu invinuiesc si nu condam pe nimeni, dar vreau sa atrg atentia ca poate sunt oameni care citesc, as vrea sa stie oamenii ca alti oameni, ca pentru unii oameni fiecare cuvant insemna mult, are o semnificatie profunda, ramane inscris, scrijelit in suflet si in minte, in memorie, ca pentru unii oameni cuvintele chiar sunt importanta, ar fi bine ca unii oameni sa nu se mai joace cu sufletul si viata altcuiva pana nu inchid usi acolo unde sunt crapate, ca in luma ast materialista si pragmatica inca mai sunt oameni sensibili, creduli, pentru care cvuvintele si promisiunile sunt importante si au valoare. Nimic nu-i mai perfid si urat decat sa folosesti un om... pana treci puntea, sa cantaresti de unde-ti pica mai mult... material. Nu iubim toti pentru noi... mai si oameni care iubsc pentru ca au intalnit un om pe care-l considera bun si frumos, si il iubesc pentru ceea ce este acel om, nu pentru ce vor ei sa faca cu viata lor si ce oameni i-ar putea ajuta sa-si realizeze nevoile si planurile de viata. Va multumesc, aveti un blog foarte frumos, scrieti foarte frumos !

    RăspundețiȘtergere

Când treci de la 3 orgasme pe an la 3 pe weekend...

Cred că am mai afirmat anterior că nu sunt genul de femeie pentru care un orgasm e ceva firesc și de așteptat în orice condiții, ba din c...