luni, 19 ianuarie 2015

Gelozie, draga mea... de azi ne despartim!!

De ce suntem gelosi? De ce alegem sa ne lasam prada acestui sentiment meschin si parsiv care se strecoara in sufletul nostru si ne inlatura intr-o secunda toata increderea in noi si in celalalt si tot ce cladim zi de zi alaturi de persoana iubita? De ce credem cu convingere ca suntem iubiti si apreciati cand nu exista nici un pericol sau concurenta evidente, dar la cel mai mic semn de incertitudine toata siguranta noastra se spulbera in milioane de bucatele care ranesc ca si cioburile de sticla?! Cum invatam sa fim detasati si sa credem in iubire mai presus de teama si de nesiguranta? 


Imi place sa cred ca multe dintre sentimentele pe care le traim sunt cumva controlabile si avem capacitatea emotionala de a decide caror trairi sa le dam puterea de a ne influenta, iar gelozia pentru mine este fara doar si poate un sentiment negativ care nu trebuie cultivat in nici o circumstanta.  Am auzit si argumentele conform carora daca nu esti gelos inseamna ca nu-ti pasa de persoana de langa tine - nu m-au convins - exista atatea feluri pe lumea asta prin care iti poti demonstra dragostea fata de cineva incat gelozia poate sa iasa cu totul din ecuatia asta. 

Ce-ar fi daca am inlocui acea banuiala aruncata cu tunete si fulgere asupra celuilalt cu sansa de a ne arata inca o zi ca ne iubeste? Ce-ar fi daca primul nostru gand la aparitia unei posibile amenintari amoroase n-ar fi "am sa-l pierd", ci "stiu ca va ramane"?  De ce ar ramane? Pentru ca ne iubeste... si iubirea nu face discrimari de culoare a parului, de lungime a picioarelor sau sclipire a ochilor. Iubirea e iubire si e a noastra... Acelasi lucru e valabil la fel de bine si pentru femei. Camil Petrescu a zis-o dupa parerea mea cel mai bine cand a zis ca femeia nu inseala decat pe cel pe care il iubeste, pe ceilalti ii parareste pur si simplu. Nimeni nu te poate obliga sa ramai intr-o relatie in care iubirea s-a terminat, tu esti cel care decide daca mai am motive sa ramai sau nu.

Acumulam atat de multa energie negativa de fiecare data cand lasam acest sentiment sa ne acapareze incat uitam ce e cu adevarat important - si anume ca atunci cand primesti iubire sa raspunzi la randul tau cu iubire, nu cu indoiala si neincredere. Cand avem alaturi pe cineva caruia ii pasa de noi primim dovezi de iubire in fiecare zi; nu e nevoie sa auzi in fiecare zi un "te iubesc" poate spus din obisnuinta, ci sa vezi acel "te iubesc" in ochii lui cand te saruta inainte de a pleca la lucru, nu e nevoie sa primesti cadouri sau declaratii de dragoste in fiecare zi, ci sa-ti dai seama ca esti iubita cand vezi ca acel barbat iti este alaturi si te poti baza pe el cand ai nevoie de asta.

Cred ca gelozia iti fura din frumusete putin cate putin si e pacat, mai ales ca femeie... Eu mi-am propus sa fiu o femeie frumoasa nu doar pe dinafara, ci si pe dinauntru; un suflet frumos, liber si detasat de sentimente meschine atrage mai multa frumusete in jurul lui decat orice alt lucru pe lumea asta. Este tot ce va doresc si voua - sa iubiti liber, fara teama si fara limite, veti fi surprinsi de cat de mult veti primi inapoi...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Când treci de la 3 orgasme pe an la 3 pe weekend...

Cred că am mai afirmat anterior că nu sunt genul de femeie pentru care un orgasm e ceva firesc și de așteptat în orice condiții, ba din c...